Inlineskaten Kunstrijden Langebaan / kortebaan Marathon Schoonrijden Shorttrack Schaatsen op natuurijs
‹ terug

‘Commerciële kracht van het schaatsen is onverminderd groot’

Gepubliceerd vrijdag 11 juni 2021
Nu de zon volop schijnt, schaatsen mensen vooral op wieltjes. Dat gebeurt zelfs massaal, want skeeleren is weer hot. Nu de zomer lonkt, heeft de KNSB-afdeling Commercie de kijk- en mediacijfers van afgelopen winter geanalyseerd. “De kracht van het schaatsen is onverminderd groot”, constateert Jeroen Kraaij, commercieel directeur van de KNSB.

Heel eerlijk gezegd zag het er een jaar geleden best somber uit. De coronapandemie bracht Nederland langer uit balans dan bij de uitbraak van het virus al werd gevreesd. De KNSB liet alle scenario’s de revue passeren: werd het schaatsen met een plukje publiek, wedstrijden zonder toeschouwers of zelfs helemaal geen schaatstoernooi in de winter van 2020-2021?

“We hebben al gauw tegen elkaar gezegd: we weten wat níet kan, laten we nu gaan kijken wat er wél mogelijk is en daar zetten we onze schouders onder”, blikt Kraaij terug. “Uiteindelijk hebben we heel veel van de grond gekregen, samen met onze eventpartners House of Sports en TIG Sports, mediapartner NOS, de ISU, het ministerie van VWS, Thialf en de Sportboulevard Dordrecht.”

Lees dit artikel verder op schaatsen.nl >>>

Meer nieuws

KNSB start samen met MBO Rijnland in Leiden nieuwe opleiding voor Instructeur-2

''Waar zouden we zijn zonder vrijwilligers?''

Sinterklaas en Pieten op het ijs!

KNSB: 'Draag een helm! Dat doe je niet voor ons, maar voor je eigen veiligheid'

World Ice Skating Day: Ga lekker schaatsen, dat doet je goed!

Sven Kramer Academy brengt 10.000 kinderen op het ijs

naar het nieuwsoverzicht

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
Welke nieuwsbrieven wil je graag ontvangen?

Volg je ons al?

Vragen?

088 489 20 00

[email protected]

Alle contactgegevens >>

Heb je gevonden wat je zocht?