Sluit jullie vereniging aan bij één van de landelijke wervingsacties?
In de komende maanden starten er twee landelijke initiatieven waar schaats- en inline-skate verenigingen aan kunnen deelnemen, die gericht zijn om meer mensen kennis te laten maken met het schaatsen en inline skaten. In dit artikel worden beide initiatieven, AH sportactie en IJSTIJD! toegelicht.
AH Sportactie
In september gaat de AH sportactie weer van start! De AH Sportactie valt in de Nationale Sportweek, die dit jaar voor de 15de keer wordt georganiseerd. De AH Sportactie vindt plaats van maandag 17 t/m zondag 30 september. In die periode ontvang je bij elke keer boodschappen doen een voucher die 2 sportcredits waard zijn. Per credit kan je een sportactiviteit bij een vereniging boeken.
Voor jullie als vereniging de ideale kans om bijv. kennismakingslessen, proeftrainingen te organiseren. Dit kan zowel voor jeugd als volwassen, beginners of gevorderden. Als vereniging ben je volledig vrij om hier een mooi en goed aanbod te creëren. Door de landelijke campagne vanuit NOC*NSF en AH zullen er veel mensen uit jullie regio op zoek gaan naar een (nieuwe) sportactiviteit. Voor jullie als vereniging de kans om onder de aandacht te komen bij een breed publiek. Meer informatie over de AH sportactie en de Nationale sportweek is hier te vinden.
IJSTIJD!
Een tweede kans dit seizoen om nieuwe leden te werven is IJSTIJD!. Een nieuw landelijk initiatief om meer kinderen t/m 12 jaar kennis te laten maken met het schaatsen.
Vanaf oktober start de campagne IJSTIJD!, een initiatief van Vereniging Kunstijsbanen Nederland (VKN), KPN en KNSB om meer jonge kinderen kennis te laten maken het schaatsen en te stimuleren om (vaker) te gaan schaatsen. De eerste stap is om zo veel mogelijk kinderen tot en met 12 jaar op een leuke manier kennis te laten maken met het schaatsen. Om veel kinderen te kunnen bereiken zal dit via het schoolschaatsen gebeuren, zowel op de tijdelijke als op de permanente ijsbanen.
IJSTIJD! een kans voor jullie vereniging!
IJSTIJD! is een project waarbij er landelijk promotie en publiciteit wordt gegenereerd. Ook hier kunnen de verenigingen op inspelen door met een mooi vervolgaanbod voor kinderen t/m 12 jaar te komen.
Als ze met hun schoolvriendjes op de ijsbaan hebben geschaatst, met het schoolschaatsen, krijgen de kinderen een polsbandje, met unieke code, om via het digitale platform op schaatsen.nl/ijstijd nog een keer te kunnen schaatsen. Dit kan door middel van nogmaals toegang tot de ijsbaan, proefles of activiteit van een vereniging of schaatsschool. Dit biedt jullie als vereniging een mooie kans om te laten zien hoe leuk, gezellig, sportief én gezond schaatsen is. Als vereniging kan je vanaf oktober het vervolgaanbod voor kinderen t/m 12 jaar registreren op schaatsen.nl/ijstijd zodat kinderen uit jullie buurt weten dat ze bij jullie kunnen schaatsen.
In de week van 10 september ontvangt de secretaris van jullie vereniging, per e-mail meer informatie over IJSTIJD! en de mogelijkheden voor jullie vereniging.