Reis groen naar het ISU Odido Shorttrack EK

Dinsdag 13 januari 2026

Vanuit de KNSB moedigen we alle bezoekers van de ISU EK Shorttrack aan om zo duurzaam mogelijk naar IJssportcentrum Tilburg te reizen. Recreatief reizen is namelijk verantwoordelijk voor ongeveer 40% van de uitstoot binnen de binnenlandse mobiliteit.

Om deze reden willen we met de campagne “Ik Reis Groen” het belang van duurzame mobiliteit onder de aandacht brengen en samen werken aan groenere schaatsevenementen.

We juichen bezoekers die duurzaam naar de evenementen reizen van harte toe en ter waardering ontvang jij daarom bij de bushalte of fietsenstalling een speciaal “Ik Reis Groen”-carnavalsembleem. En om de boodschap samen nóg zichtbaarder te maken vragen we je om de welbekende Tilburgse groen-oranje sjaal mee te nemen.

Met deze campagne zetten we een kleine, maar belangrijke stap richting duurzamere schaatsevenementen. 

Wil je meer weten over duurzaam reizen naar het ISU Odido Shorttrack EK, bekijk op schaatsen.nl alle informatie.