Rabobank zet in op samenwerking met sportclubs
De Rabobank heeft een nieuwe sponsorstrategie, waarbij de bank focust op het opbouwen van partnerships tussen de lokale Rabobanken en de plaatselijke verenigingen op het gebied van sport en cultuur. Voor wat betreft de sport is Rabobank Partner van de Nederlandse Sport en gaat de bank de komende vier jaar nauwer samenwerken met NOC*NSF, Team NL en de meer dan 25 deelnemende sportbonden.
Sportclubs spelen een belangrijke maatschappelijke rol. Ze verbinden mensen door alle lagen en leeftijden van de bevolking, zorgen ervoor dat mensen kunnen sporten en dragen zo bij aan een betere samenleving. Zo winnen we veel met sport. Verenigingen en stichtingen staan echter ook voor veel uitdagingen. Ze kampen met teruglopende bijdragen van lokale overheden, hebben moeite met het vinden van goede bestuurders en hun ledenaantallen en vrijwilligers staan onder druk.
De Rabobank onderkent de waarde van de ruim 23.500 sportverenigingen en zet daarom de komende vier jaar in op intensieve begeleiding van sportclubs.