'Commerciële kracht van het schaatsen is onverminderd groot'

Vrijdag 11 juni 2021
Nu de zon volop schijnt, schaatsen mensen vooral op wieltjes. Dat gebeurt zelfs massaal, want skeeleren is weer hot. Nu de zomer lonkt, heeft de KNSB-afdeling Commercie de kijk- en mediacijfers van afgelopen winter geanalyseerd. "De kracht van het schaatsen is onverminderd groot", constateert Jeroen Kraaij, commercieel directeur van de KNSB.

Heel eerlijk gezegd zag het er een jaar geleden best somber uit. De coronapandemie bracht Nederland langer uit balans dan bij de uitbraak van het virus al werd gevreesd. De KNSB liet alle scenario’s de revue passeren: werd het schaatsen met een plukje publiek, wedstrijden zonder toeschouwers of zelfs helemaal geen schaatstoernooi in de winter van 2020-2021?

"We hebben al gauw tegen elkaar gezegd: we weten wat níet kan, laten we nu gaan kijken wat er wél mogelijk is en daar zetten we onze schouders onder”, blikt Kraaij terug. "Uiteindelijk hebben we heel veel van de grond gekregen, samen met onze eventpartners House of Sports en TIG Sports, mediapartner NOS, de ISU, het ministerie van VWS, Thialf en de Sportboulevard Dordrecht."

Lees dit artikel verder op schaatsen.nl >>>