Inlineskaten Kunstrijden Langebaan / kortebaan Marathon Schoonrijden Shorttrack Schaatsen op natuurijs

KNSB.nl » Kenniscentrum » Ledenwerving en -behoud » Ledenwerving anno nu

Aanbod

Nadat je de doelgroep bepaalt hebt moet je zorgen dat het aanbod van de vereniging hier op aansluit. Bij aanbod heb je het eigenlijk over 2 dingen; de inhoud en de vorm van het aanbod. De inhoud bestaat uit de discipline die je aanbiedt, dus bijvoorbeeld kunstrijden voor kinderen of recreatief skaten. De vorm gaat over de manier waarop dit te koop (te verkrijgen) is, de verpakking. De combinatie van beiden bepaalt of je huidige aanbod geschikt is voor de nieuwe aan te spreken doelgroep of dat je in de vorm nog wat aan zult moeten passen.

De inhoud kan je specifiek geschikt maken voor je doelgroep door kleine aanpassingen in het trainings- of wedstrijdformat die beter aansluiten;

Voor de verpakking kun je kijken naar de verbintenis die een nieuw lid aan moet gaan. Zeker in deze tijd zou je kunnen denken aan een variant die lijkt op:

Voor de trainingen die je in eigen beheer hebt valt dit makkelijk aan te passen, het vraagt hooguit wat flexibiliteit bij het secretariaat. Voor trainingen waarbij een ijsbaan abonnement nodig is zal dit mogelijk niet direct beschikbaar zijn. Probeer dan in overleg met de baancommissie of technische commissie, of juist met een aantal verenigingen gezamenlijk om een meer toegankelijk aanbod te creëren.

Deel deze pagina:

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
Welke nieuwsbrieven wil je graag ontvangen?

Volg je ons al?

Vragen?

088 489 20 00

[email protected]

Alle contactgegevens >>

Heb je gevonden wat je zocht?