Inlineskaten Kunstrijden Langebaan / kortebaan Marathon Schoonrijden Shorttrack Schaatsen op natuurijs

KNSB.nl » Praktijkcases » Communicatie » Praktijkvoorbeelden Marketing en Promotie

Landelijke (schaats)ledenwervingsacties seizoen ’19-’20

De afgelopen seizoenen had je als vereniging de mogelijkheid om deel te nemen aan diverse landelijke ledenwervingscampagnes. Ook het komende seizoen ’19-’20 zijn er weer diverse acties waar je als vereniging aan deel kunt nemen om mensen kennis te laten maken met jullie vereniging. Hieronder een toelichting van de campagnes IJSTIJD! en de Nationale Sportweek.

IJSTIJD!

IJSTIJD! is een landelijke campagne van de KNSB, die dit jaar voor de tweede keer losbarst in oktober. Het is een brede samenwerking, waarin kunstijsbanen, tijdelijke ijsbanen, schaatsscholen, basisscholen en schaatsverenigingen een belangrijke rol spelen. IJSTIJD! is gericht op kinderen tot en met 12 jaar.

Via lespakketten en schoolschaatslessen krijgen kinderen vaak een eerste echte kennismaking met deze puur Hollandse sport. Net als afgelopen seizoen krijgen kinderen na het schoolschaatsen een unieke code waarmee zij nog een keer kunnen gaan schaatsen. Misschien wel bij jullie vereniging. Afgelopen seizoen zijn er 250.000 polsbandjes uitgedeeld, dit aantal willen we dit jaar minimaal evenaren. Daarnaast wordt ingezet op lokale samenwerking rondom diverse ijsbanen. . Om nog beter de kans te geven om  laagdrempelig extra schaatsplezier beleven. Meer informatie over ijstijd! volgt in de komende maanden.

Nationale Sportweek

Een wijziging ten opzichte van vorig seizoen is dat de AH sportactie niet wordt voortgezet. De Nationale Sportweek gaat wel weer plaatsvinden, dit jaar van 20 tot en met 29 september. Voor de kennismakingsactiviteiten voor oudere jeugd en volwassenen is de Nationale Sportweek een goede mogelijkheid. Als je als club die kans optimaal wilt benutten, dan is het wel goed om op tijd te beginnen. Organiseert jouw gemeente bijvoorbeeld een grote sportmarkt in die week? Bedenk dan leuke activiteiten, om jouw sport op te laten vallen tussen de rest van het aanbod. Of kun je tijdens de Nationale Sportweek een open dag organiseren? Daarmee kun je je club ook mooi in de schijnwerpers zetten!

Nu beginnen

Belangrijk is om nu alvast na te denken over de mogelijkheden, zodat je na de zomervakantie precies weet wat er nog moet gebeuren om aan het begin van het nieuwe seizoen leden te werven.

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
Welke nieuwsbrieven wil je graag ontvangen?

Volg je ons al?

Vragen?

088 489 20 00

[email protected]

Alle contactgegevens >>

Heb je gevonden wat je zocht?