Inline-skaten Kunstrijden Langebaan / kortebaan Marathon Schoonrijden Shorttrack Schaatsen op natuurijs
‹ terug

Sponsors en partners van de KNSB

Hoofdsponsor | KPN

Met ingang van de zomer 2010 is KPN de hoofdsponsor van de KNSB en daarmee de trotse partner van het schaatsen in Nederland. Schaatsen creëert saamhorigheid. Het verbindt mensen. KPN is net als vele Nederlanders schaatsliefhebber en wil zo veel mogelijk mensen betrekken bij het schaatsen. Door zich te verbinden aan het schaatsen wil KPN samen met de KNSB in de volle breedte verder bouwen aan de ontwikkeling van de schaatssport. KPN is daarom niet alleen sponsor van de disciplines langebaan schaatsen en marathonschaatsen, maar ondersteunt ook de schaatsactiviteiten voor de jeugd. Daarnaast is KPN sponsor van natuurijs waaronder de toerschaatstochten. KPN is een toonaangevende leverancier van ICT-diensten. Met een breed scala aan producten en diensten bedienen we met verschillende merken een groot aantal diverse klantgroepen – in binnen- en buitenland. Van prepaid bellen in de VS, tot interactieve HD-televisie in Nederland. Met onze dienstverlenging willen we schaatsend Nederland verbinden.
Meer informatie op de website

Official Apparel Supplier | Fila

FILA_CMYK 복사FILA is vanaf 2014 de kledingsponsor van de KNSB. De nationale schaatsteams langebaan, shorttrack, kunstrijden en inline-skaten alsmede KNSB Jong Oranje zullen de komende vier jaar, tot en met de Winterspelen in 2018, in kleding van FILA sporten. FILA is van origine een Italiaans merk, dat in 1911 werd opgericht door de drie Fila broers. Toen FILA in 1972 overgenomen werd door het Italiaanse autobedrijf FIAT begon het merk uit te groeien tot een internationaal sportmerk. De grote internationale bekendheid kwam vanaf 1973, toen FILA tennislegende Björn Borg begon te sponsoren. Dit zorgde voor het begin van sportmarketing van het merk, aangezien Borg gekleurde sportkleding van FILA droeg tijdens Wimbledon. Het was gebruikelijk om witte sportkleding te dragen, waardoor de kleding van FILA destijds voor een schok zorgde. FILA werd daardoor in de loop der jaren steeds meer als een authentiek sportmerk gezien. Naast Björn Borg werden er in de loop der jaren steeds meer topsporters gesponsord, zoals Reinhold Messner, Monica Seles, Alberto Tomba en Kim Clijsters. In 2007 werd FILA door een Koreaans bedrijf overgenomen, waardoor dit bedrijf in één klap het grootste Zuid-Koreaanse sportkledingmerk werd. De missie die FILA hanteert is om een toonaangevend authentiek sportmerk te zijn die geïnspireerd wordt door de stijl, elegantie en passie van hun Italiaanse erfgoed. Momenteel is FILA de officiële sponsor van het World Archery Federation (WA) en sponsort het tennisspelers zoals Svetlana Kuznetsova, Jelena Jankovic, Janko Tipsarevic en Andreas Seppi. Vanaf 2014 sluiten de Nederlandse schaatsers zich dus ook aan bij dit rijtje.
Meer informatie op de website 

Partner | Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij is in 2016 voortgekomen uit de fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto. De grootste kansspelorganisatie van Nederland en organiseren op dit moment zeven verschillende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Onze missie kunnen we in 7 woorden samenvatten: bijdragen aan een gelukkig en gezond Nederland.
Meer informatie op de website

Mediapartners | NOS

De NOS is een journalistieke omroeporganisatie die deel uitmaakt van de publieke omroep. De NOS maakt programma’s op radio, televisie, teletekst en internet. Het zijn specifieke programma’s onder andere op het terrein van sport. Het belangrijkste kenmerk van de NOS-programma’s is dat ze actueel, objectief, betrouwbaar, onafhankelijk en vrijwel altijd rechtstreeks zijn.
Meer informatie op de website

Mediapartners | De Telegraaf

Telesport is topsport.
Telesport brengt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week op de hoogte van het laatste topsportnieuws, achtergronden en exclusieve interviews uit Nederland en de rest van de wereld. Via dagblad De Telegraaf, de website telesport.nl, de app Apple, app Android en via het online videoprogramma Telesport Vandaag.
Meer informatie op de website

Mediapartners | 100% NL

100% NL: Van Guus Meeuwis tot Kensington
Hoor je de hits van BLØF, Armin van Buren, Guus Meeuwis of Kensington? Dan luister je naar I00% NL! Dat is namelijk het radiostation met de hele dag door de unieke mix van de beste muziek van Nederlandse bodem. Met de Ochtendshow met Lars word je elke werkdag wakker met een lach op je gezicht. Lars Boele helpt je tussen 06:00 en 10:00 uur door jouw ochtenddip heen. In de middag loodst Koen Hansen je door de file heen met zijn middagshow tussen 16:00 en 19:00 uur. Hij houdt je op de hoogte van het laatste nieuws, trending topics en natuurlijk de lekkerste muziek van Nederland.

100% NL heeft als enige radiostation van Nederland een eigen magazine! Het I00% NL Magazine is met een oplage van 100.000 exemplaren één van de grootste glossies van Nederland. I00% NL is overal. Ook op televisie met I00% NL TV. Hier zie je non-stop clips van Nederlandse artiesten, muziekspecials en unplugged sessies. Je kunt 100% NL in heel Nederland beluisteren via internet, kabel, satelliet, via FM (ether) en DAB+. Bekijk alle ontvangstmogelijkheden voor thuis, op het werk, onderweg en… op vakantie op 100p.nl. 100p.nl is de entertainment portal van Nederland. Je vindt er het laatste nieuws over artiesten en bekend Nederland, leuke prijsvragen en alle info over de acties, muziek en programma’s van I00% NL! Je hoeft je favoriete radiostation dus geen dag te missen!
Meer informatie op de website

Partner | Team NL

Zesentwintig sportbonden hebben hun krachten gebundeld in Team NL. Team NL bestaat uit de beste sporters die Nederland vertegenwoordigen op het hoogste niveau. Door de diversiteit van sporten is Team NL het gehele jaar door in beeld tijdens wereldbekerwedstrijden, EK’s, WK’s, Olympische en Paralympische Spelen.
Team NL brengt sporters en fans via diverse kanalen dichter bij elkaar. Daarnaast speelt Team NL ook een belangrijke maatschappelijke rol en zal het een actieve bijdrage leveren aan evenementen en verenigingen.
Meer informatie op de website

 

Heb je gevonden wat je zocht?