Een persbericht is een middel om nieuws te verspreiden. De informatie die erin staat moet dus ook nieuwswaardig zijn, wil het worden gelezen. Daarnaast is het belangrijk om de aandacht van de lezer te trekken met een aantrekkelijke titel van het bericht.
Niet alleen de inhoud van het persbericht heeft invloed op de mate waarin men het bericht leest. Ook de manier waarop het persbericht wordt verspreid bepaald hoeveel mensen er naar kijken.
Opzet persbericht
Onderstaand een voorbeeld persbericht/ uitnodiging van de pers. Dit is minimale informatie.
Eventueel kunt u een wervende kop toevoegen: ‘Uniek nieuw evenement’, ‘Tiende editie in’ ‘Topper <naam> is erbij’ ‘Inschrijving geopend’ ‘Al meer dan <aantal> inschrijvingen’, etc.
Op <datum> vindt <naam evenement> plaats in <plaats evenement> of
Op <datum> organiseert <naam vereniging> <naam evenement>.
Tijdens dit evenement <korte beschrijving evenement + voor wie het is>.
Het evenement vindt plaats op <naam locatie> van <aanvangstijd> tot <eindtijd>
Voor meer informatie en inschrijven ga naar <website>.
Contactpersoon pers: naam, e-mailadres, mobiel telefoonnummer.
—–
Beste mediarelatie,
Namens <naam organisatie> nodig ik u van harte uit om <naam evenement> bij te wonen. Dit evenement vindt plaats op <datum evenement> van … uur tot … uur in/op <locatie>. <beschrijving evenement> Contactpersoon pers: naam, e-mailadres, mobiel telefoonnummer.
-
Contact
- Ramon Kuipers [email protected]