Inlineskaten Kunstrijden Langebaan / kortebaan Marathon Schoonrijden Shorttrack Schaatsen op natuurijs
‹ terug

Persbericht

Een persbericht is een middel om nieuws te verspreiden. De informatie die erin staat moet dus ook nieuwswaardig zijn, wil het worden gelezen. Daarnaast is het belangrijk om de aandacht van de lezer te trekken met een aantrekkelijke titel van het bericht.

Niet alleen de inhoud van het persbericht heeft invloed op de mate waarin men het bericht leest. Ook de manier waarop het persbericht wordt verspreid bepaald hoeveel mensen er naar kijken.

Opzet persbericht

Onderstaand een voorbeeld persbericht/ uitnodiging van de pers. Dit is minimale informatie.
Eventueel kunt u een wervende kop toevoegen: ‘Uniek nieuw evenement’, ‘Tiende editie in’ ‘Topper <naam> is erbij’ ‘Inschrijving geopend’ ‘Al meer dan <aantal> inschrijvingen’, etc.

Op <datum> vindt <naam evenement> plaats in <plaats evenement> of

Op <datum> organiseert <naam vereniging> <naam evenement>.

Tijdens dit evenement <korte beschrijving evenement + voor wie het is>.

Het evenement vindt plaats op <naam locatie> van <aanvangstijd> tot <eindtijd>

Voor meer informatie en inschrijven ga naar <website>.

Contactpersoon pers: naam, e-mailadres, mobiel telefoonnummer.

—–

Beste mediarelatie,

Namens <naam organisatie> nodig ik u van harte uit om <naam evenement> bij te wonen. Dit evenement vindt plaats op <datum evenement> van … uur tot … uur in/op <locatie>. <beschrijving evenement> Contactpersoon pers: naam, e-mailadres, mobiel telefoonnummer.

  • Downloads

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven

Welke nieuwsbrieven wil je graag ontvangen?

Volg je ons al?

Vragen?

088 489 20 00

[email protected]

Alle contactgegevens >>

Heb je gevonden wat je zocht?