Vierde editie IJSTIJD! van start: uniek belevingsplatform biedt volop mogelijkheden voor partners
“IJSTIJD! Schaatsen in jouw buurt” is een initiatief van de KNSB waarbij de tijdelijke kunstijsbanen in dorps- en stadscentra door het hele land IJSTIJD! vormen. In de periode november tot en met januari garanderen circa 50 banen schaats- en ijsplezier voor miljoenen mensen – jong en oud – dicht bij huis, ongeacht het weer. Voor partners is IJSTIJD! een belevingsplatform waar merken zich kunnen verbinden aan schaatsplezier en andere winterse activiteiten.
De KNSB heeft een aantal van deze tijdelijke ijsbanen van 2011 tot en met 2013 ondersteund vanuit IJSTIJD!. Na twee seizoenen afwezigheid gaat IJSTIJD! komende winter opnieuw van start. De KNSB omarmt deze banen graag omdat zij een belangrijke rol spelen bij de kennismaking van jeugd met schaatsen. Mede-initiatiefnemer van IJSTIJD! en hoofdsponsor van de KNSB, KPN, zal wederom participeren in IJSTIJD! met onder andere de KPN Junior Schaatsclub onder ambassadeurschap van Barbara de Loor.
KPN
Mark Versteegen, Directeur Sponsoring KPN, is verheugd dat dit sympathieke initiatief weer plaatsvindt: “Het past volledig in de visie van KPN om de schaatssport in de breedste zin te omarmen. Graag draagt KPN eraan bij om zoveel mogelijk kinderen dichtbij huis kennis te laten maken met de schaatssport.”
Croky
De KNSB verwelkomt Croky als nieuwe partner in IJSTIJD!. Vorig seizoen heeft dit bekende chipsmerk zijn intrede gedaan als partner in het langebaanschaatsen bij de KPN NK’s. Komend seizoen breidt Croky zijn merkactivatie uit op de tijdelijke kunstijsbanen. Allard Nikkels, Croky Nederland: “Wij zijn blij onze merknaam te mogen verbinden aan deze oerhollandse volkssport. Wij hopen dat IJSTIJD! opnieuw veel kinderen gaat enthousiasmeren om het ijs op te gaan.” De KNSB hoopt de komende weken nog één à twee nieuwe partners te kunnen toevoegen om hierdoor zo veel mogelijk ijsbanen te kunnen ondersteunen.
IJSTIJD! past bij toekomstvisie
Olivier Smit, Commercieel Directeur van de KNSB: “IJSTIJD! past in de toekomstvisie van de KNSB, waarin we naar de schaatsliefhebbers toe gaan en waar veel kinderen als eerste in aanraking komen met schaatsen. Vanuit de KNSB willen we bovendien meerdere podia bieden aan sponsors, zoals is omschreven in ons visiedocument ‘Van Podium tot Podium’. IJSTIJD! is één van deze zeven podia.”
Volop sponsorkansen
IJSTIJD! is een platform, waarin sponsors in het hart van hun doelgroep zichtbaar zijn via uitingen op de ijsbanen en in diverse media en sympathie kunnen creëren door een relevante activatie op het ijs of in de horeca. Tevens zijn er volop sales promotiemogelijkheden. Een landelijke propositie, volop lokale betrokkenheid, centraal gecoördineerd door de KNSB. Jaarlijks bezoeken miljoenen mensen van jong tot oud de IJSTIJD!-banen.