Procter & Gamble eventpartner van de KNSB
Via Kruidvat naar het KNSB Kwalificatietoernooi in Thialf
Het schaatsseizoen staat weer voor de deur. Een belangrijk seizoen, want in februari vinden de Olympische Spelen in Sotsji plaats. Natuurlijk willen alle Nederlandse schaatsers in Sotsji meedoen, maar dat is bij het langebaanschaatsen slechts aan een selecte groep van twintig rijders (tien dames en tien heren) voorbehouden. Dat belooft dus wat voor het KNSB Kwalificatietoernooi dat van 26 t/m 30 december in het Thialf-stadion in Heerenveen zal worden gehouden, want daar moeten de Nederlandse schaatsers zich plaatsen voor de Spelen.
‘Bedankt, Mam’ campagne
P&G sponsort Olympische atleten en achter elke atleet staat een toegewijde moeder. P&G richt zich als trotse sponsor op moeders. Niet alleen moeders van Olympische atleten, maar alle moeders. Moeders zijn vaak de spil in het gezin, en streven altijd naar het beste voor hun kinderen. P&G streeft ernaar moeders de beste producten te geven en daarmee waar mogelijk hun leven een klein beetje makkelijker te maken. Door middel van de ‘Bedankt, Mam.’ campagne vraagt P&G aandacht voor alle moeders en zet in het kader van de Olympische Spelen moeders van atleten in het zonnetje. Daarmee is vorig jaar begonnen tijdens de Olympische spelen in Londen. In Nederland zullen Sven en Elli Kramer in het kader van de Olympische spelen in Sochi het gezicht zijn van de ‘Bedankt, Mam.’ campagne.
Actie voor schaatsfans
Langebaanschaatsen is voor Nederland de grootste sport op de Olympische Winterspelen. P&G heeft dan ook niet voor niets gekozen voor Sven Kramer als het gezicht voor haar campagne in ons land. Een samenwerking met de KNSB om een actie speciaal voor schaatsfans op te zetten, kon dan ook niet uitblijven. De ticketactie zal via drogisterijketen Kruidvat lopen, waar klanten bij aankoop van ‘2+1 gratis’ producten een gratis tweede kaartje voor het KNSB Kwalificatietoernooi ontvangen. Tevens maken zij ook nog kans op 50 VIP-upgrades voor twee personen.
Merken van P&G zijn o.a. Head & Shoulders, Gillette en Oral-B. Drogisterijketen Kruidvat zal in het stadion zichtbaar zijn via boarding. “Sven Kramer en zijn moeder Elli zijn het boegbeeld van de ‘Bedankt, Mam.’ campagne. Graag geven we onze consumenten de gelegenheid om een schaatswedstrijd van Sven Kramer live bij te wonen. Met onze partner Kruidvat zijn we blij dat we via een eventpartnership met de KNSB dit kunnen realiseren”, aldus een woordvoerder van P&G.
Dennis Schomaker, Manager Marketing, Sponsoring & Evenementen bij de KNSB, is enthousiast: “De KNSB juicht een dergelijke actie van Olympische Spelen partners natuurlijk toe. Het is fantastisch dat een multinational als Procter & Gamble haar consumenten in de gelegenheid stelt om het KNSB Kwalificatietoernooi bij te wonen. Een Kwalificatietoernooi dat vijf dagen lang zal sidderen van de spanning, omdat maar tien Nederlandse dames en tien Nederlandse heren zich kunnen plaatsen voor Sotsji. Daar wil je als schaatsfan toch bij zijn!”